Palik László a Hungaroring vezéreként 10 évig minden évben elérte, hogy a dohánytermékek reklámozására vonatkozó jogszabályok tiltása ellenére a TV-ben, gyerekek által is nézhető műsorsávban és műsorban reklámozzanak dohánytermékeket. A dohánytermékek ismertetőjegyeibe burkolt F1-es pilótákat hősként és nagyformátumú embernek állítottak be a közvetítésekben. Ezzel a nézőket (életkortól függetlenül) a dohányfogyasztásra ösztönözték.
E reklámoknak is köszönhetjük, hogy Magyarországon annyian dohányoznak, hogy nem tudsz úgy kimenni az utcára, hogy 5 lépésen belül ne fújja valaki rád a füstöt. (A dohányfüstmentesített aluljárókat köszönjük - bár az aluljárókban üzemelő kocsmák az aluljáróba szellőztetik a füstjüket; A megállókban való füstölés tiltását várjuk)
E reklámok is hozzájárultak ahhoz, hogy sok dohányzó ember van Magyarországon, akik a nikotinfüggőségük által programozott droidként bagatelizálják a dohányfüst ártalmasságát és harcolnak "alkotmányos" dohányzási jogaikért az kevésbé szennyezett levegő ellen. Különösen súlyos probléma, hogy sokan - a függőségük által befolyásolt gondolkozásuk miatt - nem hiszik, hogy a terhes nők dohányzása árt a babának. Még többen vannak azok akik azt vallják, hogyha a terhes nő nem dohányzik az elég a babának és a terhes nő környezetében lehet dohányozni anélkül, hogy a babának ártana az anyuka által, passzív dohányzás miatt beszívott dohányfüst. Sajnos a környezeti dohányfüst (és persze egyéb más környezeti terhelés együttes ) hatása miatt a megszületendő gyermekek könnyebben hajlamosak különböző betegségekre. Például súlyos légúti megbetegedésekre lehetnek hajlamosak.
Kutatások bizonyítják, hogy nem csak az alkohol butít hanem a dohányzás is. (A dohányfüst belégzése miatt kevesebb oxigén jut az agyba; Az egyéb toxikus anyagok is eljutnak az agyba stb.; Egyáltalán melyik intelligens ember szív szórakozásból büdös füstöt? A ragasztót szívó emberek szerint a ragasztó szaga nem büdös.) Tehát a reklámok kitermelik a fogyasztókat akik rossz példával járnak a gyerekeik előtt. Azonban úgy járnak rossz példával, hogy közben mérgezik a saját gyerekeiket. Szóval a dohányreklámok azokra hatnak akiknek annyi sütnivalójuk sincs, hogy a gyerekeiket védjék a dohányfüsttől és nincs annyi pénzük sem, hogy kimenjenek egy olyan országba ahol viszonylag szigorúbb nemdohányzókat (köztük gyerekeket) védő törvény van. Ilyen ország Ausztrália.
Megértem Palik Lászlót, hogy miután népszerűsítette a környezettszennyező technikai sportot és az általa írányított céggel sok embert a dohányzásra ösztönzött, most a mérgező levegő miatt kimenekül az országból, hogy a gyereke egészségét kimélje.
Azonban ki fogja azoknak a gyerekeknek az egészségét védeni akiknek a szüleit dohányzásra ösztönözte? A dohányzó szülők biztos nem. Erről nem csak ők tehetnek. A reklámok nem azt sugallják, hogy a dohányzás mérgező. Az alábbi cikkeket nem olvassák vagy ha olvassák nem hiszik el a tartalmát hisz az elméjüket a függőség befolyásolja. Hinni a templomban kell. Azonban aki hívő az jó esetben nem dohányzik. Sajnos a hit erre sem garancia már...
Azt nem tudom, hogy miért nem lehet linket beágyazni úgy, hogy a böngésszőkkel csak kattintani kelljen:
http://www.origo.hu/archivum/20091230-hosszutavon-hogyan-karositja-a-gyereket-a-dohanyfust.html
http://egeszseg.origo.hu/cikk/0806/952685/20080204_passziv_dohanyzas_cigaretta_cigi_fust_veteles_tudorak_leszokas_nikotin_1.htm
http://www.origo.hu/tudomany/20100209-a-harmadlagos-dohanyfustbol-is-rakkelto-anyagok-keletkeznek.html
Utolsó kommentek