Indirekt módon bizonyítható, hogy az RTL Klub tiltott dohányreklámot támogat a Való Világ 4. műsorában.

A következő bizonyítékok sorolhatóak fel:

1. A dohánytermékek csomagoló anyagait nem homályosítják el.

Ezt az eljárást az RTL klub szokta használni amikor olyan termékek ismertető jeleit takarja ki amelyekért nem fizették meg számára a reklámozás díját. Itt nem használja ezt a módszert. Ez csak azért lehet, mert pénzt kapnak érte.

 

2. A műsor szabályzatában benne van, hogy a szereplők a többi szereplő egészségét nem veszélyeztethetik. A dohányfüst viszont kismértékben is káros:

http://www.webbeteg.hu/cikkek/legzoszervi_betegseg/9824/karos-dohanyfust

Tehát a dohányzó szereplők veszélyeztetik a többi szereplő egészségét. Mi érdeke van abból a müsor szerkesztőinek, hogy ilyenkor nem a szabályzat szerint járnak el?

http://hvg.hu/egeszseg/20100209_dohanyzas_fust_rak

Lenne lehetőség arra, hogy a dohánytermékeket ne engedjék be a villába, de a szerkesztők nem élnek ezzel a lehetőséggel. Vajon mi érdekük van abból, hogy a szereplők a saját és a többi szereplő egészségét veszélyeztessék?

Volt már arra példa, hogy kizártak egy szereplőt azért, mert veszélyeztette a többi szereplő egészségét.

 

Csak megjegyezném, hogy az RTL klub az őserdős "celeb" "reality" show-jában is minden ételért meg kellett "küzdeni" a játékosoknak, de Tóth Gabi énekesnő mindennap megkapta a cigi adagját mindenféle küzdelem nélkül. Tudni kell, hogy Tóth Gabi énekesnőnek - a hírek szerint - már kétszer operálták a szájüregét ciszták miatt.

Direkt azért adnak cigarettát a szereplőknek, hogy a TV néző dohányzókat tudat alatt dohányzásra bíztassák a főműsoridőben sugárzott dohányzás látványával.

A való világ műsorban is megfigyelhető, hogy a két görögszármazású szereplő is sűrűn dohányzik és az látszik rajtuk, hogy a műsorba kerülés előtt nem igen dohányoztak. A társaság hatott rájuk.

 

A dohánygyárak szövetségbe tömörülve egységesen a dohányfogyasztás növekedésének ösztönzését tűzték ki célul. Ehhez minden bújtatott reklám lehetőséget felhasználnak úgy hogy az ne hasson reklámnak, mert az törvénytelen.

 

Azért törvénytelen a dohánytermékek reklámozása, mert ez volt az ára annak a furcsa és képmutató engedékenységnek, hogy a dohánytermékeket lehet még árulni annak ellenére, hogy halált okoz.

Mutasson bárki még egy olyan terméket illetve élelmiszert, amelynek rendeltetésszerű használatával rákot lehet kapni és ennek tudatában ki lehet tenni a kereskedelmi polcokra!

Már a tejet le kell szedni a polcokról ha lejár a szavatosságuk. Nem lehet akkor sem kirakni ha ráírják, hogy hasmenést és hányingert okoz a fogyasztása.

A dohánytermékeket ki lehet tenni a polcokra és az RTL klub segítségével még reklámozni is lehet azokat. Csak ügyesen kell a reklámokat csinálni. Úgy, hogy a hatóságok ne vegyék észre. Úgy, hogy a fogyasztók tudat alatt vezérelve legyenek. Úgy ahogy az RTL klub teszi...