Sokan úgy gondolják, hogy a filmekbe és a sorozatokba az "élet részeként" kerülnek a dohánytermékek amikor ezért pénzt is kapnak akkor ezek dohányreklámok. A csatolt képen egy dokumentum látszik, amelyen Sylvester Stallone kézjegye szerepel. Ebben a dokumentumban Stallone igéretet tesz arra, hogy jó pénzért a filmjeiben használni fog dohánytermékeket.

 

http://tobaccodocuments.org/youth/AmBWC19830614.Lt.html

Hazai mozifilmekben is fellelehetőek a dohányreklámok. Azonban ezek a reklámok már több, mint 10 éve törvénytelenek. Ez ellen a szabály ellen az RTL klub is tiltakozott, mert féltette a reklám bevételeit.

Most már a dohányipar a háttérben rendezi ezeket a dolgokat oly módon, hogy nehéz legyen bizonyítani a kötődést. Minden lehetőséget megragadnak, hogy reklámozzanak, de ne lehessen ezt reklámként felfogni.

Például hogyan lehet az, hogy a szívbillentyű zavarral "kűzdő" VV4 szereplő főmüsor időben dohányzik és közben úgy sajnáltatja magát, hogy a szíve miatt nem lehet gyereke? Nem szól neki senki, hogy a dohányzás nem segít sem a szíve helyzetén sem a jövendő gyermeke egészségén...

Miért engedik, hogy a jacuzzi-ban úgy dohányozzon bármely szereplő, hogy mellette még látszik a dohánytermék doboza és kivehetőek a termék ismertető jelei?

Véletlenek? Lehet.  A mellékelt Stallone levél is csak másfél évtized után került nyilvánosságra így nem fogjuk hamar megtudni, hogy kitől megy a pénz a "véletlenül" megjelenő dohánytermékért.

A dohányfüst károsítja a dohányfüstöt szívók egészségét azaz mindenkiét aki elhalad a VV4 teraszának bejárata előtt vagy ha a jacuzziban dohányoznak. A dohányfüstnek nincs minimális határértéke. A legkisebb mennyiségben is mérgező!!

Lásd.: www.cikiacigi.hu  az oldalt az ÁNTSZ szervezete az OEFI üzemelteti.

Tehát a dohányzás engedélyezésével a szerkesztők tudatosan hagyják, hogy a szereplők megsértsék a VV4 szereplőinek fizikai bántalmazására vonatkozó szabályzatát. Ez a legsúlyosabb bizonyíték arra, hogy valamilyen úton módon a dohányipar és az RTL klub illetve a VV4 producerei megtalálták azt a fedő lehetőséget hogy "véletlenül" főműsoridőben szuggesztív módon pörgessék a dohányfogyasztást.

Biztos jó pénzért...